Skolehjemsamarbejde

På Stengård Skole vil vi gerne give den enkelte elev de bedst mulige forudsætninger for faglig, social og personlig udvikling ved at sikre et godt og konstruktivt samarbejde mellem skole og hjem. et samarbejde der bygger på gensidig tillid, respekt og fælles ansvarlighed.

Elevens læringsmål er centrale for samarbejdet, og vi sikre løbende forventningsafstemninger gennem løbende dialog mellem skole og hjem.

Det positive samarbejde er fundament for elevernes læring og udvikling og omfatte både det faglige og det sociale, hvor alle forpligter sig til et gensidigt dækkende informationsniveau og til at omgås hinanden med respekt.

Forældremøder

Formålet med forældremøderne er bl.a. at informere om det kommende skoleår og nye tiltag.

Der afholdes minimum ét forældremøde på alle årgange i starten af skoleåret, samt efter behov.

Skolehjem/evalueringssamtaler

Samtalerne bruges til at tale om den enkelte elevs faglige resultater, progression, social udvikling og generel trivsel.

Der afholdes minimum 'en evalueringssamtale mellem skole og hjem om året, der er dog mulighed for flere samtaler.

Du kan læse hele politikken i vedlagte pdf.

Princip for skolehjemsamarbejde_0.pdf

Shape Created with Sketch.