PPR-psykologerne

Psykologerne er tilknyttet kommunens Pædagogisk-Psykologiske Rådgivning – til daglig kaldet PPR – og er på skolen et antal timer på faste dage om ugen.

Psykologen kan vejlede og rådgive elever, forældre, lærere og pædagoger i situationer, hvor der opstår forskellige vanskeligheder i forbindelse med elevernes indlæring, udvikling eller trivsel.

Hvis der i samråd med forældrene ønskes en nærmere undersøgelse af elevens vanskeligheder, og/eller det skønnes nødvendigt med ekstra ressourcer til eleven i form af specialundervisning – indstilles eleven til PPR på et særligt skema, og der oprettes en journal.

Ved skolegangens ophør får hjemmet en skrivelse, hvorpå de kan ønske elevens journal opbevaret. Hvis denne skrivelse ikke returneres med ønske om opbevaring, destrueres journalen.

Stengård Skole har tilknyttet 2 skolepsykologer.

Mathias Baagø Tybjerg
Mail: mabaty@gladsaxe.dk